Torsdagsbilledet kan i dag godt afsløre, at helt til Sølund nåede banekolonnen ikke inden det tilstræbte tidspunkt, som skrevet i HVB-nyt… Men de er nået langt og forberedelserne til det næste stykke godt i gang – og der er en hel del mere arbejde i at lægge et spor, end man lige forestiller sig. Så der gik faktisk endnu et par år inden at man kunne løbe om på Sølund. Mon ikke der en dag bringes et Torsdagsbillede fra Hjarnes mappe 2, som kan vise det?
Men der skete også meget andet i den periode: Der ankom lokomotiver fra nær og fjern; der blev bygget både den lille remise og værkstedsremise og skinner skulle hentes, så spor skulle optages flere steder. Sådan er det stadig – der sker altid noget som udskyder et projekt, så det tager længere tid end man lige havde forestillet sig. Men samlet set kommer vi hele tiden videre!
Her ender sporet! Status den 22. september 1979 |
– men der arbejdes skam videre på at etablere traceet op mod Sølund den 23. september 1979 |
– og det allerede lagte spor skal jo også understoppes, så det ligger stabilt |