Lars og jeg var mødt tidligt ind, da vi havde aftalt med Steffen, at de godt kunne transportere den Frichs-motor, der i mange år har stået i pallereolen i hjørnet af værkstedet, til Brandhøj. Det gik så stærkt med at få trukket den frem og læsset den, at jeg ikke nåede at få billeder af den, inden baneafdelingen kørte.
|
Når jeg nu ikke nåede at få billeder af motoren, så var det jo godt at Claus havde kamera med, så han kan kunne forevige aflæsning på Brandhøj. (foto Claus N)
|
Motorstativet til M 4´s motor |
Efter det lille stunt med motoren, fik Carsten og jeg rykket lidt rundt på tingene og omplaceret pallerne i den nederste venstre del af pallereolen. Efter det gik Carsten i gang med at lave motorstativet til M 4´s motor færdig. Hvilket blev dejligt stabilt at arbejde ved.
|
Siderne med hakket. |
Jeg arbejdede videre med Vildmosens beklædning, hvor jeg fik fremstillet og monteret vinkeljernet, der sidder i bunden af bagpladen. Derefter begyndte jeg på at lave de vinkeljern, som skal sidde på siden i bunden, der blev skåret hakker til den bagerste kedelbærer, så de kan komme tæt nok på fyrkassen.
|
Bagpladen til kedelbeklædning har fået monteret sit vinkeljern i bunden. |
|
Related