Kenneth A. var første mand på posten denne aften og havde brugt tiden flot på en grundig rengøring af Damp a´, hvorefter han gik videre med facilitetsforbedringerne på loftet. Med fint genbrug af træ fra vognhalsbyggeriet, blev skelettet til en væg rejst rundt kabinen. Villi har tidligere testet dynamoen med trykluft og nu skal den prøves med damp. Det kniber dog at komme med 10-12 bar damp en mandag aften. Løsningen blev at Bjarne og Villi satte en ny pakning i og genmonterede dampturbine-dynamoen på dens rette plads i Da7. En test efter kørselen skal så sikre, at den igen er driftsklar.
Carsten og jeg genoptog fremstillingen af nye koblinger; et projekt der blev sat på hold i 2007, da midterdelene blev skåret for kort af – uden det blev opdaget før alle enheder var færdigboret. På første julekøredag opstod imidlertid kraftig efterspørgsel, da vi jo har sat 260 i drift igen – og en kobling desuden var blevet bortkommen. Carsten fik prototypen gjort funktionsdulig med noget varme og tæsk, så den kan komme ud at køre. Jeg fik skåret og skærpet de manglende dele, så der kan bores huller næste gang. På bordet stod desuden de fine portstyr til vognhallen, som Mogens har svejst i løbet af ugen.
På D13 arbejdede Poul, Jan og Per Børge med fremstillingen af forreste motorbeslag.
Desværre var vi udgået for svejsetråd, men delene er klar. Desuden blev der kigget på samlingen af bremse- og gaspedal. Kenneth arbejdede på at modificere en sporhund til en mere afsporingssikret udgave.
Lars var sendt på opgave til julværkstedet i Århus. Vi afventer en udførlig rapport.
9 flittige nisser kom rundt gårdens loft denne aften. (jeg fik også testet radioen i Da7, der kom til at fungere igen. Måske løs forbindelse!)