Vi vendte denne aften om på efterhygge og arbejdsaften og startede med at holde pause. Der var stor begejstring over søndagens dejlige vejr og flotte passagertal (se artikel herunder) Det blev nu også en vigtig snak om de nye regler, der måtte være på vej fra de forskellige tilsyn, der beskæftiger sig med kedler og jernbaner: Nye regler om godkendelser kan være på vej og der vil nok snarligt blive udsendt mere herom, når bestyrelsen ved mere… Poul kom også forbi med en lærredsprøve, som sandsynligvis kan anvendes til taget på D13.
Således kom vi sent i gang med at arbejde denne aften, men til gengæld kastede vi os over D13 med stor iver; Per Børge forsøgte at finde en ende på alle ledninger og instrumenter til instrumentbrættet, så montagen af disse kan ske snart.
Jan havde i lørdags adskilt det ene trinbræt og sandblæst delene til ophænget. BigRas og jeg kastede os over adskillelsen og sandblæsning af det andet trinbræt, så vi kunne få grundmalet alle delene. Carsten og Jan fik imens tilpasset motorhjælmen og mærket op til vinduesbuen.
Trinbræt adskilles!
Derefter afrensede jeg hjælmen for rust. En større gennemtæring dukkede op, men Carsten fik den hurtig fyldningssvejst. Så fik jeg den da også grundmalet, hvilket foregik under intensiv overvågning. Inden vi kunne slukke lyset, var klokken blevet næsten midnat… 10 folk rundede Gården denne kolde aften.
Afrensning af motorhjælmen til D13.
Det overvåges, at arbejdet udføres ordentligt!