|
M19 klargjort til turen ud til Brandhøj |
|
Bremserne løsnet, så man nu kan skubbe rundt med lokomotivet |
|
Bemærk de tre tandhjul; to til gearkassen og til en kæde videre til næste aksel, samt det overskårne bremsetræk |
|
Pufferne renses yderligere for mørnet træ |
|
Kædeligt syn |
|
Døren til M15 svejses |
Lørdag fik Bo og Peter renoveret mere på lejer og aksler på No3. Carsten, Anders og Jan brugte onsdag mange timer på at få løsnet og fjernet de rustne kæder fra M19. De skulle både skæres over i flere dele og trækkes af med et wiretræk. Bagefter blev bremsearmen skåret over og de meget rustne bremser banket løs. Mads og jeg kunne derfor fortsætte med at fjerne det sidse møj, for derefter at montere en trækstang mellem deploriderne. Nu er M19 klar til turen ud til Brandhøj.
Mikkel og Carsten fik svejst døren til M15 førerhus og monteret låsemekanismen .
Ellers gik aftenen mest med at fikse det sidste på M2. Der er nu renoveret en del på det elektriske system og der er monteret en ny pakning på kaburatoren. Alligevel kneb det med at få startet maskinen. Forklaringen viste sig dog at skyldes manglende benzin. Der var ellers kommet et par gode liter på tanken sidst, men det er en meget tørstig motor. Med 5 nye liter på tanken, så gik det meget bedre J Vi var 10 mand der denne aften beundrede startforsøget og nød den gode lyd.
|
Startforsøg af M2 iagttages nysgerrigt |
Related