|
M19 afrenset og klar til at blive løftet på deplorider.
Pedershaab, Type JD byggenr. 280, 1940 7 tons, 785mm sporvidde.
Den oprindelige Junckers dieselmotor blev ret tidligt udskiftet med en 6 cyl. Henschel vandkølet diesel på 95 hk. M19 der bl.a. har arbejdet ved bygning af havnebassing i Odense og diger ved Hamborg kom til HVB 1980.
|
Som Peter skriver i sit indlæg fra onsdagen arbejder, så er M19 blevet trukket frem og står nu klar til et løft. Mads og jeg gav den derfor den store omgang afrensning og fik fjernet mange spande jord og rust fra maskinen med skraber, kost og trykluft. Vi kan håbe at det hjælper til med at stoppe nedbrydningen, når lokomotivet snart kommer under tag.
|
Endnu et træ blev hjemløst, fjernet fra M19 |
|
Grønt gulvtæppe på førerpladsen er nu fjernet |
|
Henschel 6 cyl. vandkølet diesel på 95 hk. |
Ellers blev der mest arbejdet på at få M2 startet, hvilket lykkedes sidst på aftenen. En af fejlene var en dårlig forbindelse inde i tændspolen. Med det løst, så sprang motoren nærmest i gang af sig selv… Det blev til en kort prøvetur og et prøvetræk med M24 på krogen. Se en lille video her:
9 mand kiggede forbi Gården denne aften.
Related