|
Status kl. 22.00: M25 nymalet og klar til julekørslen. Der mangler blot julegran med lys på fronten! |
Efter en hyggelig julefrokost i fredags var der jo rigeligt at snakke om, men det var der næsten ikke tid til for M25 skulle jo have den sidste finish før julekørslen starter på lørdag… Første opgave for M25-holdet var blandt andet at få styring af lys til at fungere korrekt. Det har været lidt skævt tidligere. Det snavsede motorhus skulle også afvaskes og fremstod bagefter som næsten nymalet, mens vandet blev kulsort. Dækpladen foran køleren skulle monteres. M25 skulle osse litreres igen. Og der skulle males! Så på et tidspunkt havde vi 4-5 aktive malere i gang, så lokomotivet kan stråle om kap med julelysene, når det kører ud af værkstedet. Lars og Peter syslede først med drejeskiven; en uafsluttet opgave fra i lørdags. De forsøgte at få de løsnede midterbolte ud – dog uden held; så fik den lille stoppemaskine “hopperen” sin cylinder tilbage i repareret tilstand og bagefter stod den på oprydning ved den store drejebænk. Desuden blev skorstensskabelonen til No3 færdiggjort. Carsten fik bl.a. udskiftet fremføringsslangen til svejseapparatet. Vi var 8 mand på denne frostkolde aften – mon der kommer sne til juletogene i år?
|
Lys i lampen! lige om lidt |
|
5 mand maler liige det sidste! |
|
Præcisionsudmåling af litrering |
|
– og så er både byggeplade og nummer på plads igen |
|
Den frostklare drejeskive |
|
Skabelon til No3 skorsten færdig |
|
Oprydning af værktøj til og ved den store drejebænk |
Related