|
Fabrikspladen skal afmonteres, så motorhuset kan få en omgang velfortjent maling |
M25 var endnu en aften omsværmet, men deadline nærmer sig også hastigt! Lokomotivet skulle jo gerne være køreklar til lørdag den 3. december, hvor årets første juletog afgår. Lige nu ser det OK ud, men der mangler stadig et par detaljer. Denne aften skulle den nye forvarmer testes. Det er en pumpe på 1200 Watt som cirkulerer kølevandet og derved varmer motorblokken op. Det var en kold aften, så værkstedet var kun 6-7 grader varmt ved aftenens begyndelse. Ved aftenens slutning var temperaturen dog ikke kommet højere op end 25 grader og en prøvestart blev foretaget uden held. Det bliver en sag for onsdagsholdet… Men pumpen blev færdigmonteret, vi fik malet et par låger og fuget mellem motorhus og førerhus, samt en masse andre detaljer. Niels har taget opgaven med at klargøre snedkerværkstedet til næste opgave efter M25; det bliver færdiggørelsen af melisvogn 62. Der skal udføres en hel del træarbejde og så er værkstedsfaciliteterne jo vigtige. Jeg fik ikke fat i alt hvad der hændte denne aften – så optaget kan man blive af opgaven, men vi var 8 mand på værkstederne denne første aften med under 0 grader udendørs.
|
Tæpper under numserne, så drengen kan holde en velfortjent pause 🙂 |
|
Den nye motorforvarmerpumpe |
|
Prøvestarten af M25 lykkedes ikke trods udluftet motor… |
Related