|
Onsdag aften lægges del 2 af drejeskiven |
|
Her ændres en plade til en skive 🙂 |
|
Store mængder sveller klar til afhentning |
|
Gamle sveller pakkes på deploriderne |
|
M24 efter velafsluttet prøvetur med fuldt tog |
(klik på fotos for større billeder)
Drejeskiven fik dæk på 2. halvdel forleden aften, så nu mangler blot midten og afslutning langs enderne. Det skete på en arbejdsonsdag, hvor også maskinafdelingen fik færdigjusteret og prøvekort M24 med et tilfredsstillende resultat. Der resterer blot lidt bremsejustering og småting før den kan klarmeldes til juletrafikken. Baneafdelingen sendte også et deling afsted efter alle de mange udskiftede sveller, der blev opsamlet på deplorider og nu afventer afhentning.
Jeg kunne derfor starte aftenen med at male det nylagte dæk og derefter fortsætte med at Lejfe de koblinger til M15-3 og M30 som Mikkel færdiggjorde denne aften. Mikkel gav også en hånd hos M25-holdet, der denne aften påbegyndte det store projekt med at renovere motor og dynamo på M25. Køler og brændstof blev tømt af og motorhus blev løsnet og gjort klar til at blive løftet af. Motoren skal have renoveret cylindre med foringer og stempler, samt efterset krumtap og lejer.
Hans og Carsten monterede de fabriksplader på M15-3, som Hans har sat så rigtig flot i stand derhjemme. Taget blev også fastgjort og andre arbejder, der snart vil gøre det muligt at montere motorhus igen, blev udført. Peter fik skrabet lejeskål til for endnu en hjulaksel og hjalp derefter Lars og Poul med det sidste på styrene fra stoppemaskinen, der har været knækket endnu en gang. Det er også et barskt miljø de sidder i… Lars fik også fræset en notgang i akslen fra T1. Kenneth fik også set på filtbeholdningen til glideleje-renoveringen. Således var vi 11 mand i gang denne kolde aften i efterårsferien.
|
Drejeskiven males… sort arbejde en mørk nat |
|
Peter skraber glidelejet til |
|
Næsten i mål. Ikke mange trædesteder mere… |
|
Skiltehuller bores i M15-3 |
|
Taget på M15 skrues fast |
|
Hans undersænker til passende størrelse skruer |
|
M25-holdet klar til det store projekt |
|
Mange bolte skal løsnes fra motorhuset |
|
– og meget skal afmonteres |
|
Det sidste svejses på koblingerne |
|
Gevind skæres i styrene fra stoppemaskinen |
|
Kobling får en tur i sandblæseren |
|
– og en gang Russergrunder |
|
Lars fræser notgang i aksel til T1 |
Related