|
Mikkel har nu malet bogstaverne flot op igen. Det ser bare godt ud! |
Det er blevet undersøgt, om trykket kunne hæves på dyserne på M25 – men det er blevet os frarådet. Derfor kører motoren nu som den gør. Mikkel fik malet ”stafferinger” på FRICHS-motoren og på ESPHOLIN-kompressoren, så nu kan motorhuset snart genmonteres, idet Jan i onsdags fik malet det indvendigt. Carsten fik i lørdags svejst og forstærket lydpotten, så den kom også på plads igen denne aften. Vi brugte nu mest tid på at renovere de to roebogier fra Aalholm, hvor der skulle bruges hammer og mejsel for at fjerne den gode Lollandske lerjord fra hjul og ramme. Kenneth og Carsten renoverede akselhusene og gav dem nyt filt og olie. Sidst på aftenen fik vi det hele samlet, hvorefter en større rokade af materiellet blev gennemført. Noget besvær kom der ud af de frostglatte skinner; M9 kunne dårligt skubbe Da7 rundt, men til sidst lykkedes det ved brug af mange eder og meget sand. Nu står M25 under kranen; klar til at få motorhus på – derefter Da7, som skal gøres klar til på lørdag. I spor 12 står M30, M23 og M9. I spor 13 stadig M25 motorhus og M15. GM32-rammen er flyttet til den lille remise. Baneafdelingens ”nye” fladvogn står udenfor, klar til afhentning. 8 mand på Gården denne vinters første frostdag.
|
Kenneth og Carsten afrenser roemuld fra lejekasserne… |
|
– og Mads fra hjulsættene |
|
Redacteuren må bruge hammer og mejsel for at få leret af! |
|
Repareret lydpotte på igen |
|
De velsmurte lejekasser genmonteret på hjulene. |
|
Efter rokaden: sandet bæres væk… |
Related