Aftenstemning udenfor: Idé-udveksling om justering af motoren på M25 |
Carsten og jeg startede aftenen med at køre D13 retur til vognhallen efter at den er blevet vejet i lørdags. Den vejer for øvrigt 3625 kg. Retur fra vognhallen kom rammen til GM32, så arbejdet på den kan fortsættes. Inden da tog vi dog fat på den nytilkomne vogn fra Aalholms baneafdeling. Den vil være velegnet som transportvogn til vores baneafd. Kenneth er således i gang med afrensning og filtskift af lejer den første bogie, så Mads og jeg tog fat på den næste. Der skal skrabes rigtig mange års indtørret plutte fra de Lollandske jorde for at komme ind til boltene. I mens fortsatte Mikkel, Bjarne, Jan og Per med M25 og fik motoren til at gå rimelig jævnt og med mindre os. Den kan endog starte uden samme besvær som først, men dog ikke til fuld tilfredshed. De næste skridt overvejes. Lydpotten blev afmonteret igen. Der har vist sig en stor revne, som skal svejses. Sandkasserne fik også en sidste gang indvendig maling. M23 har desuden lige været ind til lidt vinterklargøring. Noget tyder på, at den atter en gang skal stå for trafikafviklingen på egen hånd. En fin aften med 8 flittige fremmødte.
Aalholm banevognen på stylter mens bogierne serviceres. |
M25 kommer ind igen; bemærk hvor lidt den oser. |
Bogie samles igen og kommer under banevognen |
M25 lydpotte revnet ved den gamle reparation ved foden. |