|
Den 230 kg tunge klods placeres under boret |
|
Sprængt dæk efter tung last |
|
Huller mellem puffer og mellemplade udmåles |
|
23 mm huller bores |
|
– og næste bor slibes op |
|
Mads lægger sidste hånd på 1684 |
|
Klar. De hvide markeringer er ikke malet. De giver lidt patina… |
Onsdagsholdet har ordentlig fået ryddet ud på lagerhylderne i vognhallen. Det har frigivet sporet, så vi snart kan få kørt udvalgt materiel videre til vognhallen på Brandhøj. Det ser godt ud!
En anden opgave i sidste uge havde været at få transporteret 2 klodser på hver 230 kg ind i værkstedet. Det foregik på den sorte sækkevogn – 15-20 min efter veloverstået og anstrengende transport lød der først et RRRITCH og så et ordentlig brag – det var dækket på sækkevognen, der opgav ævred efter den heftige transport. Carsten kunne derfor denne mandag måle op til hvor hullerne skulle bores og vi fik anbragt den første klods under den store boremaskine. Selve borearbejdet er hårdt for borene, så Per måtte jævnligt slibe bor, mens Carsten og Jan borede igennem den 1o cm tykke, massive jernklods. Når Mads og jeg ikke hjalp til, så skruede vi kantlister på og malede puffertøj mm. på 1684, så den sidst på aftenen kunne klarmeldes til udkørsel i vognhallen. Jeg har valgt ikke at male de hvide sidemarkeringer for ikke helt at fjerne gammel patina. Vær opmærksom på, at trætjære er lang tid om at tørre helt! Vi havde en fin aften med 6 fremmødte og flittige folk.
|
Frasorteret… |
|
opryttede lagerhylder |
Related