Da7 rigges ned indtil juletogene skal køres |
Med sommerens sidste plantog kørt og den stegte flæsk spist, så blev det tid til nedrigning af Da7, der har kørt sommerens trafik uden de store knuder. Bo fik tømt vand af, monteret tørreblæser og pudset maskinen, så den står klar til juletrafikken. Vejrudsigten til trods gik Benjamin, Mads og jeg i gang med at fjerne lidt af dækket på drejeskiven til næste etape. Da dråberne stille begyndte at dryppe, så ændrede vi planen til oprensning fra graven og fortsatte med dette indtil de store dråber begyndte at falde. Rasmus, der savede de gamle planker fra drejeskiven op i mere håndterbare lægder, holdt ud lidt længere inden det trods alt blev for meget. >>
Oprensning af muld og blade langs inderringen på drejeskiven |
Finddeling af de gamle planker i regnvejret |
Ny hovedafbryder i M15 |
Jeg får lov at vise spænd-ringen, der udvides omkring akslen |
Her troede vi lige at Lars kom med en kasse øl… så det bare en pumpe… |
Aftenens højdepunkt: Pumpemontage i M24 |
Aftenstemning: Regnvejr og remise |
Indenfor i tørvejr var der fuld aktivitet med pensler og bor; Mikkel fik først malet generatordelene til M15; Hans Henrik fik malet sædeholder sort og monteret horn, mens Carsten og Mikkel monterede en hovedafbryder i M15. Så kom Lars med gårsdagens ”dessert ”– en renoveret brændstofpumpe til M24. Det kunne trække mange folk som både arbejdende og publikum og sidst på aftenen var den fint monteret, men dog ikke prøvestartet, da der manglede et par friske kobberringe – og det efterhånden heftige regnvejr forhindrede os i at køre det foranstående materiel ud for den friske lufts skyld… Om det var pumpen der trak 13 mand på værkstedet eller blot efteråret, der får folk til at møde frem vises ikke. Men værkstedet sprudlede da af aktivitet denne aften J