Motoren på M4 kører nu jævnt og uden diesel-os. Så snart kan lokomotivet atter samles. |
Per og Bjarne lyttede til M4´s motor, som nu kører godt og jævnt med næsten ingen røgudvikling. Det er resultatet af den fine indsats, der blev gjort sammen med Diesel House. Det kunne man læse om i sidste blog-indlæg. Per tjekkede om køleren fungerer som forventet og den nedkøler fint temperaturen med 30 grader.
Lars O. og Carsten har fået fremstillet en stribe flotte fjederkurve og denne aften blev det første sæt samlet. Det er hårdt arbejde at få banket fjederbladene ind i kurven, men resultatet blev godt!
Niels og jeg genopbyggede den gamle reol i depotvognen sammen med Carsten. De nederste kasser var faldet sammen under mange års overlast. Nu er konstruktionen styrket væsentligt, så vi regner med at den nu holder. Kasserne er for mange år siden overtaget fra DSB, da de fik et nyt lagersystem.
7 mand sås på Gården denne aften.
Der blev lagt kræfter i hammeren, da fjederkurven skulle slås på fjederbladene |
Færdigt arbejde med 1. sæt.3 sæt “more to go” |
Den genopbyggede og forstærkede reol i depotvognen |