Nyt fra maskinafdelingen #28-14 14/7:

Hele værkstedet fremstår som havde der lige været en tornado igennem; det var Anders og Carsten der i lørdags fik oprydningstrang og derfor har ryddet op og fejet gulvet.  Nydeligt arbejde!
Carsten og Mads gik i gang med at adskille M30: frontbufferen skulle afmonteres, hvilket krævede det lange rør på nøglen og masser af Mads for at få af og bagefter blev bagenden ryddet for overflødigt påhæng, hvilket krævede en vinkelsliber. Frontbufferen viste sig i øvrigt at være revnet, da vi bar den ud til bunken. Bagefter målte Carsten op til mellempladerne, der skal bære bufferne.
Carsten og vinkelsliber rydder bagenden på M30 i fællesskab
Mads må lægge kræfterne i på M30´s frontbuffer
Opmåling af de “nye# buffere til M30

afmontering af de rustne kantlister
– og afrensning af samme…
et frønnet stykke træ skæres ud og nyt monteres








































Per og jeg tog fat på 1684 for at forfine det hurtigt udførte renoveringsarbejde, der var gjort for at få vognen med i toget til englændernes særtog i sidste uge. Per afmonterede og Mads afrensede de rustne kantlister; jeg rensede og støvsugede bundplankerne for mos og andet. Så fik vi savet noget råddent træ væk i den ene endeplanke og sat en lus i stedet. Vi blev desuden enige om, at en gang trætjære ville gøre vognen godt, inden den bliver henstillet igen. Det bliver næste gang. Flere kiggede forbi og gav osse en hånd med. Jeg talte 7 medlemmer denne aften.