Nyt fra maskinafdelingen #26-16 01/08:

 

P1290888
Peter damprenser og M30 er på vej ud i hallen… M30 står og tørrer efter sin afrensning.
 

 

Sumpen er vendt tilbage til M25 motoren og ser stadig ud til at holde tæt. Carsten fik afrenset M30 med damprenseren, så vi kan få malet undervognen og bagefter gav Peter skjoldet fra dynamoen en tur med damprenseren, nu han var i gang med at afrense dæk-lemmene fra lokomotivgraven. Der har lejret sig mange års olie og skidt, men nu får de en tur, så gulvet kan fremstå lidt pænere til Grillfesten. Carsten og Hans kørte M15 (snart M3) ud til vognhallen og fik gjort plads til den. M25 skal snart lige låne pladsen…
Hans og jeg kæmpede endnu en omgang med at få sandblæseren til at fungere ordentligt og denne gang fandt vi løsningen; der findes en stilleskrue, som justerer en indvendig dyse og pludselig fungerer alt som det skal! Så fik vi afrenset de sidste dele til M30-trinbrædderne, samt grundet og malet. Pyhaa… det har holdt hårdt!
 
Det var en fin aften, som vi afsluttede med lidt video fra Gotland. Her har man genopbygget 8 km spor, størstedelen siden 2012 , på det oprindelige trace og istandsat oprindelige vogne og lokomotiver, som man har fået hentet tilbage til øen. 18 mio. svenske kroner har de modtaget i EU-støtte. Så kan man nå langt… Ser absolut ud til at være et besøg værd! 7 mand på værket denne aften.

 

 

 

 

 

Holder sumpen tæt?

 

Snart er alle dele til M30-trinbrædderne malet

 

Afrenset. M25 dynamo-del