|
M24 ude af stand til at køre ved egen kraft – igen… |
ØV! Så kollapsede brændstofpumpen på M24 igen! Det kostede en aflyst tur og afhentning af toget med M23 – og et endda på årets indtil videre travleste søndag.
|
Aftenstemning… |
|
Kølevand pisser ud. Man kan ikke få pumpen af uden at løsne et kølevandsrør, så hurtig handling er påkrævet. |
|
Akselstumpen fjernes fra pumpen |
|
Pumpe og aksel-ende delt i to. Kan vi få det sat sammen igen? |
Vi fik hentet M24 ind på værkstedet, så Bjarne, Jan og Carsten kunne få pumpen afmonteret og vurdere hvor slemt det står til… Resultatet indtil videre: En knækket aksel, hvor der tidligere har været tegn på svaghed. Håbet er, at vi endnu engang kan få en virkelig dygtig mand til at udbedre skaden – ellers kommer reservemotoren hurtigere i spil end vi havde forudset…
|
Godsvognen får en omgang med malerkosten |
Carsten og Anders fik desuden monteret en niveaumåler for hydraulikvæske på M30, som beskrevet i vedligeholdesvejledningen. Otto og jeg fik malet videre på godsvognen med svenskrød indtil spanden var tom og så fik sædet til M15 en omgang sort.
|
Der er ikke meget plads at arbejde på inde i M30´s motorrum… |
|
Niveaumåler til hydrauliktanken monteret! |
Gert foretog inspektion af vandbehandlingsanlægget og fyldte salt på og BigRas kom forbi med hvepsespray og fik færdigfjernet et stort bo i den lille remise. En ellers fin sommeraften med 8 mand forbi Gården.
Related