Redacteuren blev draget til Gården denne lørdag af den spændende opgave, som vi nu stod overfor: at genmontere kabinen på D13´s undervogn! Første opgave bestod i transporten fra snedkerværkstedet og op til overkørslen. Da vi i sin tid klogelig havde placeret kabinen på en vogn, bygget af I-jern og aflagte hjul fra røntgen-udstyr, så var opgaven overskuelig. Vi skubbede kabinen udenfor og spændte et par stropper på krogen til Jans Audi og som en anden, gammel campingvogn af træ gik turen uden problemer op til overkørslen.
Her blev vognen placeret over sporet og deployer blev anbragt i hver ende af H-jernene. Med en kaffemølle gik det kvikt med at løfte vognen op på deployerne og i let regn gik turen ned mod værkstedremisen. Her stod rammen af D13 klar og med portalkranens to taljer, blev forenden af kabinen løftet op. Ved en skubbe – løfte manøvre kom vi hurtigt på plads med det meste. Herefter tog vi et nyt løft med taljerne og med Bjarnes uvurderlige hjælp fik vi balanceret kabinen det sidste stykke.
Her viste det sig dog, at pladerne i førerhuset ikke var tilpasset det nye rammemål og vi måtte afmontere dem. Herefter kom kabinen helt på plads. Den forende D13 blev skubbet ud i solen til foto-session. Nu ligner den sig selv igen. Endnu en milepæl er nået! Så kaldte frokosten og efter den stod den på lidt maling under vognen og oprydning af kran m.m. Der blev også tid til at efterjustere bremserne på M24, så den er klar til søndagens kørsel. Lars fik imens drejet en lein-borelære til Da7… Baneafdelingen fik monteret et udvendigt stik på banevognen og slået noget græs. 9 hoveder sås på Gården denne dag!
Arbejdsholdet efter en vellykket påsætning af kabinen på D13