M24 var blevet fejlmeldt med problemer på gløderør. Der var set på sagen, men ingen fejl fundet. Der var også meldt om uro i området 8-1100 omdrejninger. Per trillede derfor lokomotivet ud af remisen for at starte motoren udendørs – men starte ville den ikke og vi målte straks et defekt gløderør. M30 kom derfor og hentede M24 og kørte den til værkstedet. Med gløderøret skiftet kunne maskinen starte, men fejl med urolig motorgang blev ikke fundet. Det er vel sket i dag, onsdag hvor holdet mødtes igen. Jeg tog mig af opgaven med afspærring af de bagerste to spor i vognhallen af hensyn til vores gæsters sikkerhed. Børn er begyndt at kravle lidt for meget rundt på materiellet, hvilket det ikke er egnet til. Det blev også til ophængning af lidt udstilling, mens trinbrættet til M30 må vente til næste mandag. Trods sommerferietid var vi 8 mand, der alle havde nok at gøre.
|
M30 skubber M24 ned til værkstedet |
|
M24 kan nu køre for egen kraft igen, men mangler justeringer. |
|
Motoren til M25 blev forleden transporteret tilbage til remisen. Nu skal den snart på plads i lokomotivet igen. |
|
En del af den nye afspærring af driftsområdet i vognhallen. |
|
Lars reparerer en spigeroptager til Bafd |
Related