M30 med færdigsamlet trinbræt |
Opgaven med at få bygget trinbrætter på M30 er nu inde i en ny fase. Nu har Carsten og Anders fået fremstillet trin til begge sider og der skal nu gøres klar til endelig montage. Carsten skar derfor trinene til førerhuset ud, idet de ikke længere har en funktion. I stedet bliver de ombygget til åbne værktøjsrum, som baneafdelingen nok skal forstå at få anvendelse for. Anders påtog sig den noget beskidte og besværlige opgave at fjerne graterne fra de fjernede trin på lokomotivet, mens jeg gik i gang med at afrense de enkelte dele af trinbrættet, så de kan få en omgang grunder og maling. De meget lange sparkestykker kræver en lille ombygning af sandblæseren, men så gik det også fint.
Afgratning af trin-rester (højre) |
M30 omringet: trin af og afgratning på hver side |
Afgratning af trin-rester (venstre)
|
De sandblæste holdere får lige en omgang finish før grunding |
Trinbrætter og sandblæsningsopstilling i baggrunden |
Det flittige M25-motorteam fik monteret den ny-servicerede brændstofpumpe. Der viste sig ikke større fejl, men styringen er blevet tilpasset, så den går lettere og dermed burde fungere bedre. (Se fakturateksten herunder > )
En prøvekørsel med motoren sidst på aftenen viste at motoren nu kører rimelig jævnt med en formodning om at det bliver endnu bedre, når dynamoen kommer på og stabiliserer med belastningen. Projektet går dermed ind i næste fase, der bliver at få motor og dynamo bragt tilbage i motorrummet på M25 – hvor den retteligen hører til! En fin aften med 8 fremmødte på Gården
Servicebeskrivelse fra fakturaen for rep. af M25 brændstofpumpen |
Pumpen monteres |
Motor en startet og larmer en del – men oser næsten ikke |