Carsten og Lars brugte også denne mandag på stoppemaskinen og begge motorer er nu færdigmonteret. Carsten fremstillede holder til en batterikasse, samt tilsluttede ledningerne til start-motorerne. Lars fik færdigmonteret skærme og småsager og aftenen sluttede med en prøvestart af de nye Honda-motorer. De ryger og larmer noget meget mindre end deres forgængere på pladsen! Kenneth og jeg fortsatte med eftersynet på 2 vogne (1758 og melisvogn 62; begge i OK stand); hermed er eftersyn af vogne med glidelejer gennemført. Så resterer check af dampstammens kuglelejebogier… Dog havde 1758 en defekt lejeskål og en del filt skulle skiftes. Arbejdet rakte derfor ud over kaffepausen, så da vi havde rangeret vogntoget på plads, nærmede midnatten sig hastigt… da jeg gemte mig i vogngraven det meste af aftenen, fik jeg ikke passet ”journalisttjansen” ret godt, så hvad der ellers skete denne aften må være til gode til en anden gang. I løbet af eftermiddagen fik jeg desuden malet den næste vogn i rækken grøn, så vognmaleprojektet skrider stille og roligt fremad. 8 medlemmer kiggede forbi Gården denne dag!