Køler er nu monteret, samt speedetræk, batterikabling og de øvrige smådele |
Bo, Peter og Carsten var allerede i gang på værkstederne, da vi andre efterhånden ankom.
Bo er nu færdig med at bearbejde det nye vandstands-armatur og ved at montere det i førerhuset. Samtidig er der blevet udskiftet flanger på flere kobberrør til nye mål. Peter og Lars fik monteret drivstænger, smøre-apparat, hanetræk og askekasseklap – og i dag kom de nymalede og nystafferede kedelbånd også på No3 igen. Det tager form!
Carsten lagde sidste hånd på førerplads-forvæggen til T1, som jeg derefter fik afrenset, grundet og malet. Inden da måtte vi dog udskifte slangen til sandblæseren – efter 10 år kunne plastslangen ikke mere. Billigt skrammel 😉 Bagefter blev det godt og flere smådele røg derefter gennem sandblæser og grunder.
Hans fik monteret ny kabling til batterier i både M4 og T1.
M24 drillede lidt med gløderørene (igen) men det fik Jan og Per klaret (igen), så der også blev puslet med montage af speedertræk og andre smådele på M4. Niels fik ryddet endnu mere op i træværkstedet og udført stor service på rundsaven. Vi var 9 mand, der var i gang til sent denne aften.
Førerpladsforvæggen var fyldt med gamle gennemføringer – de fleste fra den gang at T1 var udstyret med gasgenerator. De er nu lukket til og det par rustne hjørner udskiftet. |
Man ser tydeligt de mange “pletter”, der er nu lukkede gennemføringer |
De kan til gengæld ikke ses her. Grundet og malet! |
Plastslangen ligner en flækket wienerpølse. Ikke sært at sandblæseren har drillet på det sidste… |
Drivstangen på No3 genmonteres |
På snedkerværkstedet kan man nu bedre se de flotte kragarmsreoler,
som Niels har sat op og fyldt med materialerne til GM62
|