Lørdagsfolket fik bl.a. skiftet hjulsættene på DV1 ud til nogen med bredere flanger, etableret en opstilling ved D13 til nedsænkning af motoren, monteret håndtag og malet nummer 260 færdig- en gang til… Så mandagen startede med at værkstedet blev næsten helt tømt for materiel, så DV1 kunne komme ind og blive lastet med donkraftene under portalkranen og siden blive kørt retur til vognhallen – indtil næste opgave (der nok bliver et løft af Da7…) Dette krævede desværre at D13 og opstillingen måtte tages ned igen – men det tog nu ikke længe før alle fire enheder var placeret på vognen og D13 kunne komme ind igen. 260 fik så en plads over graven, så vi kunne stramme T-boltene til gulvplankerne. Dernæst blev det godt rustne puffertøj forsøgt justeret. Så blev 260 kørt ud i vognhallen, klar til juletrafikken, mens GM32 er kommet retur til værkstedet. Det gav da lidt mere plads – som der bliver godt brug for, mens vi kører juletog. Ved D13 var der mange om buddet til at komme med gode forslag til, hvordan motoren kunne komme på plads i rammen på D13. Der viste sig bl.a. en udfordring med brændstofpumpen, der ville ned lige hvor fjederophænget sidder. Carsten kom med et godt forslag med et U-jern, monteret på rammen. Villi har vist haft held med at få et tachometer til at virke. Det skal anvendes til at måle omdrejninger på dampturbine-generatoren. Igen var vi 11 på Gården denne aften.