Lars har modtaget en pakke, der forhåbentlig kan få M24 i drift igen; en brugt B-pumpe med de rette specifikationer på de fleste punkter. Et ihærdigt søgearbejde på nettet har således bragt flere gode resultater og dette er det første fysiske udbytte. Den skal nu donere reservedele til reparationen af den oprindelige brændstofpumpe fra M24.
– en skattekiste! |
Motorhuset fra M25 fik Jan og Per afmonteret i onsdags, så vi brugte aftenen på det fortsatte arbejde med at adskille M25, så man kan få efterset og om nødvendigt renovere alle 4 topstykker – mens vi venter på reservedele. Mikkel stod for afmonteringen af topstykkerne, mens vi andre afrensede motorrummet – nu vi kan komme til og afmonterede køleren, der er i vejen, når der skal tørnes. Det gav en del oliespild og følgelig en oprydning bagefter. Motorhuset blev løftet på et par deplorider og kørt udenfor. Her kan det passende blive malet. Så er der plads til at arbejde på selve motoren imens. Peter fik desuden slået græsset rundt vognhallen. Vi var således 8 fremmødte, der alle arbejdede flittigt denne aften
Afmontering af M25 køler |
– det er længe siden nogen har gjort rent her! |
Topstykket løftes forsigtigt fri! |
M25 – nu uden topstykker. Fjernet fornemt af denne mand! |
Motorhuset anbragt på deplorider. Bemærk at Mikkel har en Frichs T-shirt på. Meget passende! |
Et topstykke og Mikkels specialværktøj til at presse fjederen ned, mens låseringen fjernes |