Mogens og Carsten havde brugt eftermiddagen på at måle op til ombygningen af vogn C210. Den skal udstyres med tag efter samme skabelon som C379. Derefter blev opgaven med at adskille vognsider og gangbrædder påbegyndt. Efterfølgende fortsatte Carsten, Sven Erik og mig opgaven, som blev færdig til aftenens slutning.
Christian (og Lars) arbejdede på at få firkloen fra VDF-bænken gjort mere smidig.
Senere fik Christian sandblæst lukkepaler og fjedre fra D13´s motorhus – som jo kom ind fra vognhallen i lørdags. Jan og Per Børge fik set på renoveringsopgaven af dette. Der skal udskiftes en del materiale fra oversidens metalplade, men ellers består opgaven primært i udretning af buler og så få det sendt til sandblæsning. De fik også fjernet køleren igen for at justere kileremshjulenes placering i forhold til hinanden, idet de viste sig for skæve til et jævnt træk.
Lars var gået i gang med at dreje en ny bøsning til fjederbalancen. Poul skulle også lige til at gå i gang med en drejeopgave, da den ene fase pludselig forsvandt (ca. kl. 20) og mørkelagde store dele af Gården. Sven Erik, der er installatør, konstaterede hurtigt at det måtte være en mastesikring, så vi tilkaldte DONG Energy. Heldigvis for mit renomé (jeg er ansat i firmaet), så kom de rimelig hurtigt og indenfor en time var en 63 Amp-sikring og sikringsholder skiftet. Den var blevet meget varm…
Da strømmen gik, valgte et par stykker at smutte hjemad, mens vi andre i mellemtiden havde etableret ”nødstrøm” til fjernsyn og kaffemaskine og så Hjarnes herlige film fra klubbens spæde start med sjove optagelser fra Vanløse teglværk og anlæggelsen af de første spor på Gården. Der er i sandhed sket meget siden dengang i 70érne. Med strømmen tilbage, fik vi afsluttet dagen i god ro og orden og derefter fik vi set resten af historien fra dengang… 12 fremmødte denne dag, fik endnu en gang udført godt arbejde, på trods af strømafbrydelsen midt på aftenen.
Man samles – hvorfor er der ikke strøm?
Et par billeder mere fra aftenen her!