|
Før… |
|
Efter… Husk at vande blomsterne i ny og næ |
Efter en regnfuld søndag med få passagerer, så sluttede Mikkel dagen af med nedbrud på M25: Toppakningen gik på cylinder 7 & 8. Han gik sur hjem! Heldigvis kom solen og Mikkel igen, så sammen med Carsten fik han bremseklodserne afmonteret fra M22. Dernæst fik vi rangeret M23 og M25 ned til værkstedet. Først blev klodserne fra M22 afrenset for gammelt bremsesand, så de fremstod næsten nye. Så fik M23 skiftet bremseklodser, så den evt. kan indgå i trafikken på søndag; Da7 blev sendt til vognhallen og imens kom M25 over graven, så cylindertoppen kan blive adskilt. Det kræver dog afmontering af lydpotte m.m. Det hele blev klart til det fortsatte reparationsarbejde i løbet af ugen – i håbet om en driftsklar maskine til søndag. Inden de andre mødte frem, arbejdede Carsten og jeg i Gartnerafdelingen. Ukrudt er fjernet foran værkstedet og tipvognen er beplantet med blomster fra ”Fætter Fly”. En opfordring til alle om at vande blomsterne hen over sommeren!
Vi var 6 effektive fremmødte denne aften.
|
Rangering. M23 frem og M25 med til værkstedet |
|
Mads afrenser klodserne fra M22 |
|
Carsten genmonterer bremsetøjet på M23 |
|
M25: Tydeligt oliespild fra cylinder 7 og 8 |
|
Mikkel demonterer “dikkeværket”, så der er adgang til cylinderboltene |
|
En god aftens arbejde! |
|
En gl. pakning til at tage mål efter til ny-fremstilling |
Related