|
Forårsstemning foran værkstedet. Nymalet trin på tipvogn… |
Selvom jeg ankom tidligt denne mandag, var der allerede fuld gang i værkstedet. Mikkel var blevet træt af det defekte trin på bremsetipvognen, så det havde han udskiftet og så gav jeg det en omgang ”roevognssort” Peter havde været ude sammen med Kenneth A og samle sveller ind (se Peters indlæg) og fortsatte så med afdrejning af det 4. hjul. Lars var i gang med at fremstille beslag for ramperne til Storebæltsvognen, så vi snart kan få den malet færdig. Dem fik jeg sandblæst og grundet. Senere, da det var tørt fik Mikkel og Lars dem monteret og jeg fik grundet de afskallede områder.
|
Nyt trin på bremsetipvognen og de rustne endebeslag fjernes |
|
Peter drejer det 4. hjul til M9, mens Bo og Kenneth taler mål |
|
Rampebeslagene påsvejses Storebæltsvognen |
|
Påsvejsning af flange til udstødningsrør |
Det strømmede ind med folk denne aften, så efterhånden havde 12 mand lagt vejen forbi; Bo og Kenneth fik talt om mål for hjul og kedler; Poul og Carsten fik afrenset og genmonteret kølemanifold på M24 reservemotor og senere fik Carsten, Mikkel og Lars svejset en del til et nyt udstødningsrør. Mikkel fik også oprettet pufferstok på banevognen, der har været bukket et stykke tid…
|
Observation mens ny afrensningsmetode afprøves af Per. |
Bjarne, Per og Jan fortsatte med afrensning af motor til T1 hvor Jan bl.a. fik malet generator og starter. Senere kom Rasmus forbi med vores gasbrænder til at opvarme hjul til akselmontage, da vi snart selv skal bruge den til M9´s hjulsæt. En helt fantastisk aften på værkstederne, hvor jeg også fik vist en nysgerrig familie rundt. De er vist sikkert publikum når kørselssæsonen går i gang 🙂
Related