Kenneth var kommet i god tid for at gennemføre det årlige hovedeftersyn af alle vognene. Ærgerligt var det derfor at LM9 skulle afspore lige udenfor værkstedet på det sted, der allerede i forvejen var udset til næste sporarbejde. Kenneth og Carsten fik den dog på sporet med et par ”Andefødder” og kunne konstatere en sporvidde på 74… Aftenens første opgave blev derfor at udbedre sporet midlertidigt. Herefter gik Peter, Mads, Martin og jeg til hånde med at få de resterende vogne fra dampstammen kørt igennem serviceeftersynet, der bl.a. indeholder check af hjulprofil, opsmøring af slidområder og efterspænding af bolte. At M9 så også løb tør for brændstof og derefter havde startvanskeligheder, gjorde at det var ret mørkt, da vi kunne køre den eftersete vognstamme på plads. I mens arbejdede Per og Carsten på trimning af M25 – uden dog at få has på den ujævne tomgang. Så var der bedre udbytte i vognrokade ude i hallen sammen med Trafikchefen, så driftsenhederne er klar til søndag. En effektiv aften med 8 medlemmer i gang.
de kritiske punkter udpeges |
Friske huller til spigerne bores |
Stammen klar til at blive efterset |
Kloge tanker tænkes ang. tomgang |
LM9 efterset og på vej forrest i stammen igen |
Bogier efterses og smøres. Bolte efterspændes |
centertappen og skiver får frisk fedt |