I onsdags var Redacteuren også forbi Gården, hvor Mogens og Carsten arbejdede på en prototype på en låge til C1 og C2. Da dagen var slut, kunne man teste funktion og holdbarhed på lågen. Det ser ”lågende” ud. Jeg fik afrenset og grundet bremsebukken fra Da7 mm. Imens fik Bo og Mikkel anbragt de nye ristestænger i fyrboksen og arbejdede derefter videre med den nye askekasse. Desværre ser det ud til at der mangler lidt tilpasning for at den passer perfekt. Men flot er den…
Mogens og Carsten placerer hængslerne |
Færdig prototype på dør til C1 og C2 |
Bo og Mikkel funderer over målene på askekassen |
Mandag aften fik Peter og Mads båret det sidste læs fra det tidligere smalsporslokomotivværksted hjemtagne bolte, nitter og splitter op på boltlageret. Motion i hverdagen… Senere fik jeg malet bremsebukken, banerømmer mm. den sidste omgang sort, fint hjulpet af Mads. Carsten fik fremstillet en ny dørramme til M15, som nu skal have monteret hængsler. Bjarne og Per arbejdede på M24 og fik udmålt, om der kan monteres en forvarmer til kølevandet. Maskinchefen var ude i vognhallen og foretage tekniske opmålinger af materiellet. Carsten afholdt det lille motorkursus og fik korrigeret sidste mandags update med ”justering af slaghøjde” til justering af indsprøjtningstidspunkt til 21 grader før top ved at udmåle topdødpunktet. Således blev Peter, Mads og jeg lidt klogere! Vi har fra Nymølle grusgrav modtaget en original støbeform til hjulene på de 785mm-tipvogne, som vi har stående ude på Brandhøj. En hyggelig aften, hvor 9 mand var forbi på Gården.
Malet bremsebuk m.m.til Da7 |
Dørramme til M15 |
Støbemodel til Nymølle tipvognshjul |
Tipvogn på Brandhøj |