På Da7 havde Carsten og Mogens i løbet af dagen fået ophængt og adskilt den aksel, der er for løs og har behov for reparation. Omfanget er ikke helt kendt endnu. Lørdagsfolket havde fået rengjort de to midteraksler og flere flokkedes derfor om det sidste hjulsæt; vi fik de store mængder lejefedt fjernet og rengjort alle udvendige dele grundigt, så de fremstod lige så fint som de øvrige…
Villi flyttede radioen i M9 til en bedre placering midt i lokomotivet – i stedet for hovedknuserplaceringen. Næsten klarmeldt. Poul og Jan fik repareret udstødningsmanifolden på D13 og set på, hvordan udstødningen skal tilpasses. Per Børge adskilte køleren, der skal sendes til renovering ude i byen, for efter de mange år ved Vesterhavet er der ikke meget gods tilbage. Carsten skar ud til køleren i rammen og i afstivningstrekanterne – som fik lidt ny maling bagefter… Per Børge havde en ny DVD fra Harald Nyborg med, der så ud til at fungere. Lars, Kenneth og Sven Erik havde også lørdag arbejdet videre med velfærdsforbedringen. Det bliver flot. Fliden var stor hos de 10, der var på Gården denne aften.
Denne aften i Damp a´: Som opfølgning på sidste uges tema, havde Bjarne medbragt en video fra Discovery Channel om større togulykker – med computersimulering og detaljerede beskrivelser. Når det går galt, går det rigtig galt!