|
Trækakslen til E28 er ved at være helt færdig, så nu kan snekkehjulet snart monteres |
Afrensningsarbejdet på Superfos-maskinen blev fortsat, men der var også tid til at vise et muligt nyt medlem rundt på Gården, sammen med Bruno. De to kender hinanden godt og det er en mand der både har rodet med gamle Nimbusser og Mercedes veteranbiler, så nu mangler han bare nogen futtog på sit cv J Med udgangspunkt i et kedelcertifikat burde det være en enkel sag.
Kjeld fortsatte med at adskille og afrense juletræet og havde hjemme drejet et par nye håndtag i træ. Der manglede dog en slutring. Dem gik Niels i gang med at fremstille et par stykker af. Erik og Martin gik i gang med en lille opgave til museet; en Polak-holder… Så kan den få en fin plads på væggen derude. Der er stadig gang i indretningen af motorværkstedet og på gulvet står E28 nu med den forreste aksel prøvemonteret. Bagakslen er også tæt på klar, så arbejdet på Ellerten snart kan gå videre. Vi fik også drukket en god kop kaffe. Der er mange røverhistorier, der skal berettes til de nye folk!
Jeg talte 11 medlemmer (incl. 1 in spe) på Gården denne aften
|
Nye drejede træhåndtag – dog kun i testudgave.
Kjeld var ikke helt tilfreds med kvaliteten…
|
|
Motorværkstedet tager stadig form |
|
En “Polak-plade”, fremstillet af udtjente endeplanker fra 1684 |
|
Niles drejer en slutring til træhåndtagene til Superfos-injektorerne |
|
De passer fint sammen! |
|
E28 har fået prøvemonteret forakslen |
Related