Nyt fra maskinafdelingen #10-15 16/03:

Jan og Per er pressede…

men det lykkes til sidst noget så eftertrykkeligt…
Delene fra træk-akslen til beskuelse

 I onsdags havde Jan og Per boret rundt akslen med et kopbor for at få tandhjulet af. Se tidligere indlæg) Metoden var god, men et par af tænderne blev til sidst høvlet af og satte sig fast i bunden. Denne aften kom akslen så under tryk i pressen og måtte til sidst give sig. Nu kunne lejerne komme af og de viste sig temmelig medtagne af vand, så det har ikke været forgæves. Gearet er således nu adskilt i mange dele og en ny aksel skal drejes for at det kan blive samlet igen. 



Med kranen sættes hjul nummer 2 i drejebænken
Peter og Bo gik i gang med at dreje hjul til M9 og fik næsten 2 færdige. Carsten og jeg fik det første afdrejede hjul sat op under den store boremaskine, så akslen kan blive boret ud. 










der er fin flange på hjulene









små trykmærker kan ses på hjulet

















Vandpumpen afmonteres for rengøring






Poul og Carsten fik færdigmonteret den afrensede oliekøler på M24 reservemotor, samt afrenset vandpumpe, rør og tilslutninger mm. 

Sort arbejde – når det er bedst
og færdigt arbejde med første lag…












På No 3 fik jeg afrenset og malet hele forpladen under kedlen, samt røgkammervuggen og forreste pufferarrangement med sort.

Lars påbegyndte reparation af det lange stag fra stoppemaskinen. Stor flid udvist af aftenens 8 fremmødte J