Arbejdet på Da7 fortsattes af Carsten og Lars med rengøring af de afmonterede dele, der ligger sorteret og opmærket i kasser rundt i værkstedet. De kunne snildt transporteres rundt på den nyindkøbte og velkørende palleløfter. Lars m.fl. fik derefter repareret en hydraulisk donkraft, der ikke fungerede i lørdags. Carsten og Bjarne adskilte hjullejerne helt, så sliddelene kan blive kontrolleret og evt. udskiftet eller tilpasset. Senere hjalp Sven Erik og jeg til med at rengøre det 1. hjulsæt for store kager af olie. Se før&nu-billedet: Der resterer så tre… Bemærk de to rillespor i akselen. De er opstået i roebanetiden, da trekanten fra Klien-Lindenerakselstyringen har været faldet ned på den og slæbt imod – nok i temmelig lang tid. Gangen har formodentlig været noget ujævn imens.
Inden da fik Poul og jeg undersænket de sidste skiver til de nye koblinger på VDF-drejebænken. Jan fik grundmalet banerømmerne og blåmalet startmotoren til D13, Per Børge forsøgte at få en nyindkøbt DVD fra Harald Nyborg til at fungere. Det er langt vanskeligere end at reparere gamle futtog – retur med den Lars fik også rodet lidt med velfærdsforbedringen. I løbet af aftenen fik vi da også kort visit af et par medlemmer, der skulle se hvordan det stod til. 10 passerede Gården denne aften.
I Damp a´talte vi om den forfærdelige togulykke i Belgien, men diskussionen kom pludselig til at handle om fysik og hvilken kinetisk indvirkning det har, om togene kører 0 eller 100 km, når de rammer hinanden… En nærmere redegørelse kommer vel senere.
Før og efter en grundig rengøring.
Flere billeder fra aftenen her