Heldigvis var der blevet tændt for varmen på værkstedet i god tid. Frosten har fat i Danmark.
Villi og Per Børge fortsatte sidste mandags fejlsøgning på M24; det viste sig at være et af de nye gløderør, der kortsluttede i 3 cylinder. Carsten og jeg fortsatte fremstillingen af nye koblinger; de mange dele blev svejset sammen til færdige enheder – et par nye dele måtte fremstilles, grundet en heftig ekspansion ved svejsevarmen… Bjarne og Jan påbegyndte isætningen af motoren på D13, hvorefter vi andre strømmede til for at deltage ved denne herlige milepæl: Da motoren sad godt i, fandt jeg lige med den flotte muffe i saddelmagersyet kernelæder, der skal sidde som beskyttelse af bagerste led på kardanakselen. Så måtte motoren hæves igen, men nu havde vi øvelsen og det var hurtig gjort. Så blev de mange bolte rundt motoren monteret. Oliefilteret kom på. Derefter blev kardan-leddene fedtet godt til. Så blev muffen sat på; de tilhørende halvparter i træ med påsømmet filt, der tjener som afstandsgiver mellem muffe og kardanaksel, blev presset ind. Næste gang skal spændbåndende monteres. Det er en ret fin detalje, der desværre snart skjules i rammen. Så var det tid til et lille gruppefoto af aftenens deltagere i denne milepæl i renoveringen af D13. Bjarne gik Da7 efter og tændte for kedelblæseren igen. 8 milepælsdeltagere rundede Gården denne aften.
Damp a´ :
Denne aften i Damp a´: Vi blev sendt færdige, så det blev kaffe og en snak om Schömaén, som Carsten havde snit-tegninger af.
I lørdags blev den nye generator sat i banevognen og der blev etableret gennemføring til udstødningen gennem vognsiden. Maskinrummet blev lyddæmpet. Det bliver fornemt.
Der blev arbejdet intensivt på facilitetsforbedringsprojektet.