Nyt fra maskinafdelingen #09-13 08/04:

Ole og Lars havde brugt eftermiddagen på at reparere det knækkede hovedstyr fra stoppemaskinen; Ole havde drejet et nyt gevindstykke og Lars drejet en pasning i styret, så det kan krympes sammen. Carsten, Peter, Mads og jeg startede med at fylde spildolie på en stor tromle, så vi kan få det afhentet af miljø-manden. Dejligt sort arbejde.

Oles nye gevindstykke ved styret


 



 














Carsten fik sat de sidste gummiringe på banemotores sammenkoblingspunkter og så gik vi alle i gang med aftenens store opgave: at genmontere banemotoren i M25: Efter lidt rangering kunne vi få hejst motoren op og med megen vrikken med den store motor på meget lidt plads, så kom den ned på soklerne. 

Banemotoren på vej ned på plads

Næste skridt blev at få banemotor og gear til at mødes via de ny-monterede gummiringe. Ved brug af megen ”glidecreme” kom alle stag på plads. Nu resterer nivellering og afbalancering og derefter skal alle dele tilbage på plads.

– lige før det falder på plads…

Den lille trækenhed skal monteres på wiren

 Per og Peter arbejdede på at reparere kabeltrækket til nødstop af motoren. Jeg fik malet inddækning og motorhus-reparationer. En fin aften med 11 medlemmer forbi.

Inddækningen males – i baggrunden arbejdes på M25

Posted by Picasa