Efter lørdagens rokade og løft tog værkstedet sig noget anderledes ude denne mandag, hvor melisvogn nr. 32 nu står, hvor radialboremaskinen før befandt sig. M24 højt hævet uden hjul og D13 nu i rødmalet udgave! Carsten og Jørgen gik i gang med at adskille nr. 32, hvor gulv og vognsider er stærkt mærket efter afsporingen den 4. september 2006. Det er en god opgave for en træmand! Big Ras og jeg fik transporteret de afmonterede brædder til fjernlager og træværkstedet.
Sven Erik og jeg har fået rutinen i brug af Nautilus til afrensning af olie, så vi fjernede 50 års oliekager fra akselhusene fra M24´s hjulsæt, så de kan adskilles pænt for renovering.
Jan og Per Børge er nu i gang med apteringen i D13 med birketræsfiner, samt fortsat udvendigt malearbejde.
Lars fræser bronzer til gangtøjet på Da7.
Vi så bagefter Bahn TV, som Per Børge havde medbragt. Mest fascinerende var reportagen fra en sydindisk tandstangsbane bygget af englænderne i 1908 og nu UNESCO-beskyttet. Se Nilgiri Railway. Nok også en rejse værd. Vi var 9 flittige medlemmer denne aften!