Lars og Kenneth P gik i gang med årets vognvedligeholdelse og fik tjekket bogier, strammet skruer og bolte, samt smurt lejer og andre slidpunkter. De to flittige folk fik gennemgået tre vogne fra motorstammen denne aften.
Motorholdet fortsætter deres flittige arbejde for at få den fine Bur-Wain motor på ret køl igen. Denne aften blev bl.a. stempler og plejlstangslejer tjekket og gevindbolte renoveret. Sidst på aftenen kunne indsatsen afsluttes med montage af bundkarret, så motoren kan komme tilbage på sit nye stativ. I mens fik Hans sandblæst og grundet holderen til køler, Bagefter fik vi sammen afrenset undervognen for rust og grundet den, så den kan få en omgang sort, der var M4´s oprindelige farve.
Inden dette fik jeg afrenset og malet røgkammeret på No 3 s kedel med en varmefast zinc-holdig specialgrunder. Carsten fik afmonteret motorophænget fra T1, så det kan blive sandblæst separat, når resten skal have en omgang. Inden da skal der dog nittes en bundplade fast. Nitterne er dog i restordre lige nu… Per M lånte vores drejebænk og arbejdede på en hel stak drejeskiver – dog i en mindre sporvidde end vores…
Vi var 9 mand, som arbejdede flittigt på værkstederne denne aften.
Røgkammeret har fået grunder. Næste omgang er sort maling. |
1. vogn klar, næste vogn hentes til værkstedet |
Undervognen på M4 afrenses før grunding |
Detalje iagttages… |
Der skal godt med vaselinesnask på pakningen… |
Bundkarret næsten på plads igen 🙂 |