|
Bo drejer en model af aksleenden, der bruges som form ved støbning af hvidtmetal i lejeskålene |
|
Den færdige støbemodel af akselenden |
Mens Baneafdelingen nød arbejdet i dejlig solskin, så blev Maskinafdelingen indendøre denne lørdag… Der er stadig mange dele at male. Til E28 var det sidste omgang sort til banerømmerene, men der var meget mere der skulle males sort – fjedre og andre dele til bogierne fik en omgang. Carsten afrettede lige et par svejsninger på C523-rammen, der bagefter blev grundet. I mens det tørrede, så bar jeg et par store dele ud til Superfos-lokomotivet i vognhallen, så vi kan få gjort plads til årets gennemgang af vores personvogne. Bagefter påbegyndte jeg første lag sort på rammen. Bo fremstillede en ny model til hvidtmetal-støbning af aksle-enderne og Peter fræsede en ny messing-delt til styringen på Vildmosen. Carsten tog E28 over gravsporet og fik monteret motoren korrekt i ophænget. Nu kan batterikassen snart monteres.
4 mand på lørdagsarbejde i Mafd.
|
Et par udbedringer af overflødige huller skal lige afrettes på C523-rammen |
|
Juletræet med sin pynt – bæres ud i vognhallen |
|
Løst monteret på sin rette plads.
Den nyrenoverede bremsebuk står på gulvet
|
|
Delene til E28 linet op. Alt er nu malet 2x |
|
El-motoren har længe hængt i en strop – nu sidder den korrekt i sit ophæng. |
|
– i mens får M30 og Da7 lov til at nyde solen 🙂 |
|
Peter i gang med fint arbejde ved fræseren til sikkerhedsventilen på Vildmosen |
|
– en mulig forklaring på, hvorfor Bafd ikke blev helt færdige med dagens arbejde… 🙂 |
Related