Nyt fra maskinafdelingen #06-15 16/02:

Sidste tilpasning af M15 dørhængsler før sandblæsningen
Udvendig sort. Indvendig grå…













Delene fra M15 skal på onsdag sendes afsted for at sandblæses og lakeres ude i byen. Carsten fik derfor tilpasset det sidste på hængslerne til førerhusdøren og Jan fik sandblæst et par detaljer på motorlågerne. Mads malede sort på det, der bliver udvendigt af undervognens overside, så det er klart til når motorhuset kommer retur.

T1 har længe trængt til opmærksomhed. Det er nok 10 år siden den kørte sidst.
Siden er gjort flere forsøg på at få indstillet motoren korrekt.
En noget rusten Ford BB-motor

Bagefter hjalp han Per og Jan med at adskille T1, idet motoren skal ud for enten at blive repareret eller udskiftet med en anden motor. Det er længe siden den har kørt godt og den er svær at justere. Det er en Ford BB, 4 cyl vandkølet benzin på 55 hk.


De adskilte dele fra motorhuset pakkes væk for en tid…

Poul, Mikkel og Carsten fik bl.a. monteret topstykkerne på M24 reservemotoren. Det går fremad. Peter fik udboret og monteret 6 bolte til endnu en svelleborelære til Bafd.

Reservemotor M24 med genmonterede topstykker

Jeg afrensende førerrumsgulvet på No3 for olie og snavs, så det kan blive malet. Den epoxygrunder, som den fik i forbindelse med renoveringen holder stadig godt, så kun under fyrboksen skulle den rustafrenses og have ny grunder. Sidst på aftenen rokerede vi rundt på enhederne så graven igen er fri. 8 mand arbejdede flittigt på projekterne hele aftenen.

Pletvis grunding af det affedtede og rensede gulv på No3

M15 motorhus, tag og motorlåger klar til afgang.