Jan fik i lørdags bl.a. udskiftet 40 Amp. til en 70 Amp. automatsikring, så nu kan M24 igen starte. Et større hold arbejdede så videre med D13. Revers-gearstangen med medfølgende kardanled blev monteret. En ny trækstang til bremsetrækket blev fremstillet. Carsten tilpassede med koldsaven hjørneforstærkningerne, der var blevet for korte efter indrykningen af rammen.. Der blev derefter påsvejst de manglende stykker. Christian og jeg fordelte de nye koblinger på dampstammen, der derfor nu udelukkende har nye monteret. Alle de resterende tog vi på værkstedet for en gennemgang af tilstanden. Vi besluttede at fremstille 8 mere, så der kommer nye stort set over det hele. De gamle er ved at være brugt op efter mange års tro tjeneste.
Et nyt muligt medlem dukkede op denne aften og blev vist rundt. Vi byder Sven Erik velkommen og håber han har lyst til at forsætte med at komme og deltage i klubbens arbejde. Svend Erik er opvokset på Verslev Station og har fået jernbanen i blodet der!
I Damp a´ så vi først (på video) Temaudsendelsen fra DR2 om jernbanen og derefter havde vi en god snak om Schömaen, som FFM tilbyder os i bytte for Oberurselen. Carsten viste billederne fra fabriksbesøget og beskrev udfordringerne, vi trods alt vil få, for at få sat det i drift – hvis aftalen indgås. 9 fremmødte rettede op på statistikken fra sidst… Vi hyggede og snakkede lokomotiv til i Damp a´ til midnat.