I dag fortsatte rydningsarbejdet langs banen. I retningen fra Hedehusgården til Fem Ege station fik vi slået hele strækningen med slagleklipperen og resultatet ser ganske flot ud.
Dagens oprangering fremgår af billederne nedenunder. Slagleklipperen bemandet med Kenneth og Lars kørte forrest, hvorefter jeg, Peter og Jørgen gik bagefter med buskrydder, sav og ørnenæb og beskar den resterende bevoksningen i højden mv..
Undervejs fik vi forbedret metoden en del, idet vi fik fremstillet et beslag, således at der kunne monteres en stol på siden af lokomotivet. Man kan herefter, henslængt i denne stol, let betjene slagleklipperen, og slipper for at gå bagefter denne.
På Rubjerg nåede vi at hilse på dagens særtog, inden vi kørte videre mod Fem Ege. Ole Bredberg donerede ved denne lejlighed en ganske ubrugt benzinhækklipper, som blev flittigt brugt på den resterende strækning.
Næste lørdag påregner vi at rydde de sidste på strækninger i banens modsatte side, hvorefter vi næppe behøver at bruge mere arbejde på dette i år, med mindre vi ønsker at klippe så meget at arbejdet næste år bliver minimalt. Slagleklipperen medfører således, at vores arbejde med beskæring af bevoksning mv. langs med sporet kan reduceres fra ca. 10 arbejdsdage til 2-3 dage årligt. De resterende dage kan derfor bruges til andre gøremål.
Steffen
Slagleklipperen passerer Brandhøj med ca. 1 km/t |
Afslappet kørestil på Sletten |
Dagens oprangering |