I det smukkeste forårsvejr blev der ryddet op på arealet foran museumshallen. Samtlige gamle sveller blev fjernet og stakket på et sæt deplorider, ballasten jævnet og et sporskifte forsynet med træk.Vi måtte vige lidt for et par rangerbevægelser i løbet af dagen, da Peter skulle rengøre Vildmosemaskinen og vores energivogn skulle i eksil i opbevaringshallen, så der blev plads til endnu en roevogn. Vi fik også ryddet op i de mange gamle strøer, der har ligget rundt om på arealet. Desuden påbegyndte vi demonteringen af de fire overkørselsanlæg vi har modtaget fra entreprenør Gorm Hansen. Anlæggene har stået ved sidesporet til industriområdet i Hedehusene, der nu er under forvandling til den nye bydel Nærheden.
|
Med ballasten jævnet og de gamle sveller fjernet, er det blevet lidt lettere at færdes foran museumshallen. Skifte 113 er forsynet med fungerende træk. Som det øvrige svelleudskiftede spor skal det justeres og understoppes. |
|
Med den klare forårssol stod ellers skjulte valsemærker pludseligt helt klart. Her en tunge i skifte 110 mærket Darlington Steel & Iron. |
|
Kenneth fjerner gamle sveller foran museumshallen. Steffen og Lars gennemførte eftersyn af banevognen i baggrunden. Det gode vejr gjorde det oplagt at gennemføre eftersynet udendørs |
|
Med alle gamle sveller fjernet, jævnede vi ballast og gjorde klar til understopning. Peter og M 30 aflagde besøg for et par mindre rangeringsmanøvrer. |
|
Vildmosemaskinen blev vasket med varmt sæbevand leveret i stilægte zinkspand. |
|
På vej hjem fra opbevaringshallen med 1758. Der skulle lidt omrangering af flere enheder til for at få plads til energivognen, der er en smule længere end en roevogn. |
Related