Årets generalforsamling havde i alt 29 fremmødte og efter at den var afsluttet fortsatte snakken i Damp af. Lars og jeg havde dog andre planer, så vi kørte til Brandhøj og fik monteret styrecylinderen på den orange Salta. Den havde fået udskiftet en pakning og dette var andet forsøg at få den 100% tæt. Batteriet blev også udskiftet, så maskinen startede uden problemer og cylinderen viste sig at leve op til forventningerne.
Vi returnerede til Hedehusgården, satte vognstamen påplads og kørte M12 ind over graven i remisen. Ved en tidligere lejlighed havde vi konstateret at begge bremseklodser på bageste aksel var stærkt slidte, men heldigvis modtog vi sidste efterår et Kastrup lokomotiv (M42) og i motorrummet på dette lå der 4 stk originale bremseklodser fra Kasttrup Maskinfabrik. De to gamle bremseklodser blev afmonteret under en del eder og forbandelser, men det var heldigvis lettere at montere de nye klodser. En kort prøvetur viste at alt virkede som forventet.
Steffen
Slidte og nye, originale bremseklodser. Der er slidt en
anseelig del af godset væk.
|