Fredag aften afholdt klubben julefrokost på Axelborg Bodega, men traditionen tro var der alligevel nogle der mødte frem dagen efter til lidt friskt udearbejde i Baneafdelingen. 4 mand arbejdede videre med rensning af overkørsler og understopning af sporet på Sletten og vi nåede i alt ca. 250 m uden problemer med stoppemaskinen. Vi fik lidt mere erfaring i at højdejustere sporet ved brug af en roterlaser, der i mange tilfælde er væsentligt bedre end det “forkromede øjemål”. Justeringsarbejdet kræver på denne måde indsats af ca. 3½ mand, så der blev også tid til at rense og smøre vores skinnedonkrafte, så de virker optimalt.
På hjemvejen mødte vi Carsten på Brandhøj, hvor han midlertidigt havde anbragt M2 i vognhallen, for at skaffe plads i hallen på Hedehusgaarden. På Brandhøj har der ligeledes været opmagasineret en personvogn, der nu er blevet fundet frem, så den kan klargøres og indsættes i juletogene.
Næste lørdag arbejder vi videre med understopning af sporet på Sletten, så det også er kar til juletogene.
Steffen
![]() |
Sporet løftes med donkrafte foran stoppemaskinen. Skinnestøddene løftes
ekstra meget for at modvirke nedbøjning.
|
![]() |
Donkraftene fjernes efter passagen af stoppemaskinen og bæres frem. |
![]() |
Sporet er linet op og er klar til understopning |
![]() |
Køerne viste også stor interesse for dette, lidt larmende arbejde |
![]() |
Banetoget er også ganske interessant for vores 4-benede tilskuere. |