Efter et par dage med kulde og en smule sne, var lørdagens vejr baneafdelingen mildt stemt. Et anseeligt hold var samlet til dagens arbejde, der foregik på vognhalsbanegården. Sporviften foran vognhallen blev bygget i 1994-95 og svellerne vi dengang havde til rådighed var ikke de bedste. Derfor tager vi nu fat på at skifte svellerne.
Frokosten er indtaget og enkelte fra arbejdsholdet kan næsten ikke vente med at komme i sving igen! |
Der ligger en del skifter på vognhalsbanegården og vi skulle i dag for første gang indbygge et sæt specialdesignede, nye sveller i et af skifterne. Som led i vores seneste svelleleverance fik vi adskillige sæt skiftesveller produceret med mål, der er designet til at passe til hovedparten af vores skifter. For de af medlemmerne på arbejdsholdet, der i mange år har været vant til at bruge brugte og halvgode sveller, er det ren luksus med nye skiftesveller savet på mål!
Som om dagens arbejdshold ikke var stort nok, fik vi på et tidspunkt assistance fra Bo, der måske trængte til lidt luftforandring fra sine opgaver på værkstedet. Der er plads til alle langs banen! |
Efter en dags arbejde havde vi skiftet 15 sveller i skiftet og 20 i tilstødende spor. Vi sluttede dagen af med at sidetrække udtrækssporet, der blev skiftet sveller i for 14 dage siden.
Vi havde også besøg af en lille delegation fra Andelslandsbyen Nyvang ved Holbæk. De ledte efter nogle skinnelængder i størrelsen 27-32 kg/m til et kommende projekt. I vores skinnelager på Brandhøj Station fandt vi ca. 100 m. 32 kg/m skinner som formentlig passer til deres behov.