Sidste lørdag skiftede vi et par sveller i et af sporskifterne på Hedehusgården station. Denne lørdag var der igen fokus på sporskifter og på at lave skillevæg i vognhallen. Mens de forskellige arbejdshold startede op, blev banechefen kørt til Fem Ege, hvor han begyndte sin årlige strækningsvandring mhp. at tjekke banens tilstand og udarbejde sommerens vedligeholdelsesplan.
Sandblæsning af trækbuk. Arbejdstoget er kørt ind på vognhalsbanegården, hvis en af dagens mange lokomotivprøvekørsler skulle få behov for at komme ud på strækningen. |
Hjemme på Hedehusgården blev den første skifteost sandblæst, mens det motoriserede jordbor blev hentet frem. Vi manglede nemlig at sætte et par stolper til væggen i vognhallen. De skulle sættes, før vi kunne begynde at bygge væggen.
Så begynder opsætningen af væggen. Jørgen og Lars på stiger, mens Kenneth i baggrunden må benytte et ASEA-lokomotiv som ståsted. |
Imens den ene prøvetur og materielafhentning efter den anden passerede, bevægede sandblæsningen af trækbukke sig støt fremad. Inden dagen var omme var fire styks sandblæst og grundmalet. Forhåbentligt kan et malerhold i løbet af ugen få dem gjort færdige.
M 30 rangerer materiel på vognhalsbanegården. Lige foran M 30 har fotografen kortvarigt efterladt sit sandblæsningsarbejde. |
I vognhallen fortsatte vægholdet resolut sit arbejde og nåede samtlige alu-lægter og fem gipsplader inden det blev fyraften. Ind i mellem var der også blevet tid til lidt målrettet græsslåning omkring vognhallen. Der blev ikke holdt mange pauser denne arbejdsdag!
Glæden var til gengæld stor, da det endelig blev tid til kaffe i baneafdelingen! Når vejret er godt, smager kaffen og småkagen bare lidt bedre. |
Arbejdsdagen sluttede med aflæsning af et af de telte vi skal bruge ved jubilæet på lørdag, tankning af lok og kompressor, inden kompressorvognen kørtes til Brandhøj og M 40 blev taget med den modsatte vej.