Igennem lang tid har No. 3 set noget amputeret ud. I december 2014 berettede bloggen at den gamle kedel var kørt til Tyskland for at hjælpe Lonkwitz Edelstahltechnik til at bygge en ny kedel til lokomotivet. Efter en del tegne- og konstruktionsarbejde blev det teoretiske arbejde godkendt af de tyske myndigheder i eftersommeren 2015. Nu er kedlen færdig. Fra fabrikken har vi modtaget en billedserie, der viser kedlen på forskellige stadier af færdiggørelse.
Efter planerne skulle vi have både den gamle – og ikke mindst den nye – kedel tilbage i Hedehusene på onsdag. Derefter vil det vise sig, hvor stort et arbejde der venter i værkstedet med at forene den nye kedel og resten af lokomotivet til en fungerende enhed.
 |
Fyrboks under samling. |
 |
Rundkedel hæftet på ydre fyrkasse. |
 |
To fotos af kedlen efter trykprøve. Alle fotos: Lonkwitz Edelstahltechnik. |
Related