Vi blev således vejledt den sidste kilometer til pladsen og Kent læssede i et øjeblik skuret – dog efter et par eksperimenter med nogle løse gafler. Vi fik også en god snak om tog. De forventer at fortsætte med banedriften lang tid endnu og er endda ved at opbygge nye lokomotiver af gamle dele. Men så havde Kent travlt med at komme hjem og fortsætte med høsten. Det er jo ikke hver dag i denne August måned, at solen skinner som den skinnede denne dag… Så vi stak så Kent en lille erkentlighed og sagde mange tak for hjælpen. Vi fik så lov på egen hånd lige at gå til kanten af mosen under streng besked om ikke at tændepiben eller anden åben ild! Trods regn er brandfaren altid lurende! Kun mindre dele er sporlagt for tiden, men hovedsporet og to sidespor befares af de to Schömaer. Hjulprofilet ser en kende ”dobbeltflanget” ud – nok som resultat af heftig grusning… Se billeder fra det dejlige område via dette link:
Vi havde imidlertid travlt med at komme hjemad, for sneglefart var nok nødvendig med sådan en kostbar og noget skrøbelig last på ladet. Det gik nu fint og uden uforudsete problemer. Vi havde endda medvind over Storebælt og vores bekymringer om slinger ud for pylonerne slap vi heldigvis fri af. Vi var hos Panum 19:30 efter en meget lang køretur. Planen er at læsse skuret af på Hedehusgården mandag aften!