Det er enestående at IBK eget værksted, har produceret to flotte
personvogne til trafikken på veteranbanen.
Vognene er bygget op helt fra bunden, og vognen er en kopi af vores standard
halvlukkede passagervogn, der oprindeligt er en åben roevogn. C1 og C2 er nu
bare en halv gang længere. Vognene kommer altså til at ligne en forlænget udgave
af klubbens eksisterende personvogne, men samtidig vil der ske et tiltrængt løft
på komfortsiden. Begge vogne
er forsynet
med en buet tagkonstruktion samt en helt ny type sæder. Svajet i selve sædet
er nyt og dette kombineret med brede lister i en hård træsort, kommer til at
give god komfort.
Fra tidligere på www:
IBK har der den sidste tid været arbejdet ihærdigt på konstruktionen af rammer
til 2 nye personvogne.
Planen var oprindeligt at der skulle benyttes koblinger og bogier fra gamle roevogne, men ved gennemgang af lagerbeholdningen, blev dette ændret til nyt,
og i veteranverdenen er dette lig med egenproduktion.
Rammen til den første vogn er svejset
sammen og malet. Jan, Bjarne og Carsten en frostklar dag i februar 05.
Indsat er den færdige C2.
Afdelingen
arbejder på de sidstre detaljer således at vognene kan indsættes i
trafik søndag den 26 juni 2005, og dette skal nok nås udtaler
projektlederen.
Bogierne
med nye hjul er ikke klar til dette, derfor lånes bogier fra eksisterende
vogne.