Modsat de fleste andre bygningsdage, hvor solen har skinnet fra en flot himmel – så startede denne dag med styrtregn! Så det var held i uheld at dagens vigtigste arbejder kunne foregå under tag 🙂
To store opgaver foregik samtidig, men i hver sin halvdel af vognhallen; der skulle sættes pendler op over de sidste to gangveje og der skulle bygges en skillevæg mellem udstilling og baneafdelingens del af hallen. Det udstillede materiel skulle også have en omgang forårsrengøring. Desuden skulle der ryddes op og monteres hylder i kiosken, samt males på det ny skodde. I værkstedet skulle et utæt rørstykke repareres. Og modsat sædvanlig praksis for arbejdsdage, blev der arbejdet videre med T1, så den kan blive køreklar til jubilæet. Der blev fremstillet og monteret sandingsrør.
Så med regnen væltende ned blev rensning af tagrender og stakitmaling udsat til en anden dag. Vi nåede et langt stykke med opgaverne. Billederne må tale for resten:
|
Et praktisk arbejdsbord til montage af ledninger i pendlerne |
|
Trafikchefen opsætter nye hylder i kiosken |
|
– og Peter Post får sorteret Tipvognen i nummerorden |
|
Det utætte rørstykke får en tur på operationsbordet |
|
Første hul af en lang række bores |
|
– og skinnen bankes godt ned i undergrunden |
|
en enkelt drikkepause blev afholdt |
|
med et lassokast kommer ledningen op til kurven! |
|
Pyha! Der skal bores rigtig mange huller i skinnerne. |
|
En pause i regnvejret blev benyttet til at male på skodden |
Related